HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips AF877 condensator geploft
22 mei 2023 14:33 - 22 mei 2023 14:35 #97290
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AF877 condensator geploft
De AF087 is de console versie.
Heeft geen plint en er werdt geen stofkap bij geleverd.
Heeft geen plint en er werdt geen stofkap bij geleverd.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 mei 2023 14:35 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mei 2023 12:46 #97289
door Bergmans
Handtekening
Beantwoord door Bergmans in topic Philips AF877 condensator geploft
Alvast bedankt, het schema is zo veel beter leesbaar aan 1 stuk. Ik zal het morgen op het werk op A3 uitprinten want op A4 is het voor mij niet goed leesbaar. Ik heb een scoop (een oudje maar doet het wel) Ik houd je op de hoogte.
Groeten
Leon
Groeten
Leon
Handtekening
22 mei 2023 09:02 - 22 mei 2023 09:04 #97285
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips AF877 condensator geploft
Is het overigens AF877 of AF087? Geen idee wat het uitmaakt maar lijkt me wel essentieel...
Edit: Hij is hetzelfde
Edit: Hij is hetzelfde
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 22 mei 2023 09:04 door PE9ZZ.
22 mei 2023 08:59 - 22 mei 2023 09:00 #97284
door PE9ZZ
Heb effe het schema aan elkaar geplakt, leest wat makkelijker:
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips AF877 condensator geploft
Die is veel te hoog. Het lijkt erop dat je geen tacho hebt. Bezit je een scoop? Manual ( Freeservicemanuals heeft een betere scan maar ook hier een in tweeën geknipt schema) heeft veel golfvormen die je helpen met het vinden van de fout.De spanning op pen 1 van IC 427a is 6,6 volt constant en dus te hoog
Heb effe het schema aan elkaar geplakt, leest wat makkelijker:
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 22 mei 2023 09:00 door PE9ZZ. Reden: schema was niet ingevoegd door die KUDT editor
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans
21 mei 2023 20:43 - 21 mei 2023 21:16 #97279
door Bergmans
Handtekening
Philips AF877 condensator geploft werd gestart door Bergmans
Beste vrienden,
Ik heb een Philips AF877 platenspeler. Hij deed niks meer en toerental kon je niet kiezen ledjes branden half half. Nu bleek een elco in de voeding geploft te zijn C745 deze heb ik vervangen en tevens ook de andere elco's.
Nu doet de platenspelen het wel in die zin dat je toerental kunt kiezen en het ook met "pitch control" kunt beinvloeden. Het led display van de pitch control staat wel altijd op max.+ ongeacht de stand van de potmeters.
Hij speelt ook vals, na even mijn telefoon met RPM calculator op de draaitafel gelegd te hebben blijkt dit ook want het toerental is niet stabiel.
Als ik ga meten aan de voeding (+1) zie ik dat die eveneens niet stabiel is maar op en neer gaat tussen 16,8 en 17,9 volt ongeveer.
De spanning op pen 1 van IC 427a is 6,6 volt constant en dus te hoog, dat verklaard waarschijnlijk waarom het led display max.+ aangeeft.
+3 is net geen 8 volt maar 7.45 maar blijft wel stabiel.
Ik heb gewoon om te proberen het motortje losgekoppeld en toen +1 gemeten en ik had toen 17,44 volt en dat was stabiel. Zelfs een ander motortje gemonteerd, (ik heb hier nog een sloper) maar dat maakte verder geen verschil.
De hele middag ben ik er mee bezig geweest, meten en kijken het enige dat opvalt is dat de meeste voltages die ik meet instabiel zijn behalve die van +3 afkomstig zijn. Ik weet het even niet meer want ik vind verder niks.
Nu begrijp ik dat het zo op afstand erg moeilijk is maar misschien op basis van ervaring dat er iemand is die weet in welke hoek ik het moet gaan zoeken want ik heb zelf geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Of als er iemand in de buurt van Hoensbroek woont die mij verder zou willen helpen (tegen betaling) zou ik ook al geholpen zijn.
Alvast bedankt voor het mee denken
nvhrbiblio.nl/schema/Philips_22AF087.pdf
Ik heb een Philips AF877 platenspeler. Hij deed niks meer en toerental kon je niet kiezen ledjes branden half half. Nu bleek een elco in de voeding geploft te zijn C745 deze heb ik vervangen en tevens ook de andere elco's.
Nu doet de platenspelen het wel in die zin dat je toerental kunt kiezen en het ook met "pitch control" kunt beinvloeden. Het led display van de pitch control staat wel altijd op max.+ ongeacht de stand van de potmeters.
Hij speelt ook vals, na even mijn telefoon met RPM calculator op de draaitafel gelegd te hebben blijkt dit ook want het toerental is niet stabiel.
Als ik ga meten aan de voeding (+1) zie ik dat die eveneens niet stabiel is maar op en neer gaat tussen 16,8 en 17,9 volt ongeveer.
De spanning op pen 1 van IC 427a is 6,6 volt constant en dus te hoog, dat verklaard waarschijnlijk waarom het led display max.+ aangeeft.
+3 is net geen 8 volt maar 7.45 maar blijft wel stabiel.
Ik heb gewoon om te proberen het motortje losgekoppeld en toen +1 gemeten en ik had toen 17,44 volt en dat was stabiel. Zelfs een ander motortje gemonteerd, (ik heb hier nog een sloper) maar dat maakte verder geen verschil.
De hele middag ben ik er mee bezig geweest, meten en kijken het enige dat opvalt is dat de meeste voltages die ik meet instabiel zijn behalve die van +3 afkomstig zijn. Ik weet het even niet meer want ik vind verder niks.
Nu begrijp ik dat het zo op afstand erg moeilijk is maar misschien op basis van ervaring dat er iemand is die weet in welke hoek ik het moet gaan zoeken want ik heb zelf geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Of als er iemand in de buurt van Hoensbroek woont die mij verder zou willen helpen (tegen betaling) zou ik ook al geholpen zijn.
Alvast bedankt voor het mee denken
nvhrbiblio.nl/schema/Philips_22AF087.pdf
Handtekening
Laatst bewerkt 21 mei 2023 21:16 door Bergmans.