Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Philips AF877 condensator geploft

Meer
05 jan 2024 12:28 - 05 jan 2024 12:29 #98876 door Kees van Dijke
De andere platenspeler is de Garrard RC-80M. Die is ook in orde. Ik heb daar 2 nieuwe riempjes ingeplaats voor 33T en 45T. De versterker heb ik wel geheel opnieuw opgebouwd met EBF80 en EL84 buizen. Dat is een stuk veiliger en is de platenspeler nu ook geschikt om o.a. 78T platen te digitaliseren. 

groetjes,
-=Kees=-
Laatst bewerkt 05 jan 2024 12:29 door Kees van Dijke.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jan 2024 23:13 #98873 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips AF877 condensator geploft
Geweldig Kees, fijn om te lezen dat je ze weer in orde hebt kunnen krijgen! Hoe is het met de andere platenspeler?

Handtekening

Meer
28 dec 2023 14:24 #98776 door Kees van Dijke
2e exemplaar werkt ook inmiddels. Fout was een sluiting van ca 25 Ohm op de plakkerige laag van de printplaat bij de 1K weerstand van de tacho generator input. Tijdelijke oplossing is de 1K weerstand zwevend gemaakt en daar de kern van het afgeschermde kabeltje van de tacho generator op gesoldeerd. Daarna kon ik hem mooi afregelen.

groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin, Bergmans

Meer
25 dec 2023 14:06 #98764 door Kees van Dijke

Beste vrienden,
Ik heb een Philips AF877 platenspeler. Hij deed niks meer en toerental kon je niet kiezen ledjes branden half half. Nu bleek een elco in de voeding geploft te zijn C745 deze heb ik vervangen en tevens ook de andere elco's. 
Nu doet de platenspelen het wel in die zin dat je toerental kunt kiezen en het ook met "pitch control" kunt beinvloeden. Het led display van de pitch control staat wel altijd op max.+ ongeacht de stand van de potmeters. 

Inmiddels heb ik deze weer aan de praat gekregen. Oorzaak was een defecte keramische 1K intelpotmeter (R500). Hierdoor werkte de opamp als comparator geschakeld ook niet meer goed. Ik heb de instel potmeter door een grotere Piher instel potmeter van 500R  vervangen en een extra weerstandje toegevoegd. 

Het 2e exemplaar werkt inmiddels ook, maar slaat op hol. Dat wordt geheel nakijken met de scoop bij de hand.

groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin, Bergmans

Meer
01 sep 2023 14:06 #97865 door Kees van Dijke
Hallo Leon,

Kijk eens in de PB Box?

groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Meer
31 aug 2023 00:05 #97846 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips AF877 condensator geploft
Gaat alles goed Kees?

Handtekening

Gemaakt door Kunena