Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips 22RH720

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 aug 2014 17:41 #45460 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips 22RH720
En, je zult ongetwijfeld ook even geluisterd hebben, hoe klinkt het en met welke luidsprekerboxen??

Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2014 17:17 #45459 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 22RH720
Mooi restauratieverslag! :thumbsup: :thumbsup:

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
03 aug 2014 16:46 - 03 aug 2014 16:50 #45457 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH720
Hij zit weer dicht. Brommetje was afscherming die meneer Philips niet had aangesloten. Voor:

Na:

De voorkeuzetoetsen zijn nu prachtig. Alleen dus nog effe oppoetsen:

Oh ja: D516 vervangen door een weerstand van 1M (muting). De radio is nu weer dicht. Geen schroefjes over. :P

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 03 aug 2014 16:50 door PE9ZZ.

Meer
03 aug 2014 08:05 - 03 aug 2014 08:09 #45438 door PE9ZZ
Dat-ie slecht was opgeslagen was reeds vermeld... Het was inderdaad een tor, alleen niet TS965 maar TS964. Ik had eerder TS963 vervangen maar die bleek onschuldig. Het ruiskarakter was bijzonder vreemd, soms viel het weg en kwam dan langzaam weer terug. Beschadigde silicium chips heb ik vaker gehad, maar niet op deze manier. Alle elco's waren goed. Laat de vier vervangers lekker zitten. Torren van het andere kanaal (links) ook meteen vervangen, dit scheelde iets in de ruis. Er blijft nu alleen nog een lastige aardlus over.

Meteen ook de lampjes van de voorkeuzetoetsen vervangen. Het groene plastic was helemaal verkleurd dus de lampjes schenen er gelig doorheen. Nu zitten er groene LEDs achter. Zelfs zuinig ingesteld geven die een enorme bak licht. Scheelt ook meteen weer een dikke watt aan vermogen. Moet nog wel de contacten poetsen want errug lelijk.

Ik ga nog effe stoeien met die aardlus (misschien toch iets in de voeding) en dan gaat-ie dicht.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 03 aug 2014 08:09 door PE9ZZ. Reden: typo

Meer
02 aug 2014 21:24 #45432 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips 22RH720
Tjerk

Roest wijst dat het toestel nogal vochtig heeft gestaan schuur kelder enz.
Kan dat de elkootjes bij de eindtrap niet meer goed zijn vocht heeft zijn in werking gehad
Transistor geloof ik niet zo in of het ding is goed of kapot een tussen weg is er niet
Een buis slijt en gaat in emmissie achteruit
En silicium torren hebben geen last van whiskers wat bij sommige oude germanium torren het geval was
Berucht zijn de A-C 187 en 188
De elko zijn in waarde verlopen en uitgedroogd
Die eerst eens vervangen
Grote kans dat je ruis dan weg is
Grt René

René Daemen

Meer
02 aug 2014 20:25 - 02 aug 2014 20:28 #45429 door PE9ZZ
De afstemschaal heeft me heel wat hoofdbrekens opgeleverd. Omdat hij voor geen meter klopt probeerde ik de boel af te regelen. Hierbij brak dus het wieltje af:

Wieltje met klodder lijm vastzetten werkte niet omdat er nogal wat kracht op het asje komt. Daarom maar een nieuw plaatje gemaakt, geinspireerd op de Philips beun:

en gemonteerd:

Nu nog effe de stereo LEDjes:

Dat ziet er beter uit, ook met warm witte LEDs achter de meters:

De uitgangsversterker is nogal roestig:

Dit is echter geen probleem. Wel komt er nogal wat ruis uit de voorversterker. Rechts veel meer dan links. Volume heeft geen invloed, NOISE schakelaar ook niet maar de toonregeling wel. Dit duidt erop dat TS955 en 965 niet best zijn. Zal ze eens vervangen door BC549C. Die torren zitten alleen wel errug diep weggestopt. Gaan we morgen doen.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 02 aug 2014 20:28 door PE9ZZ.

Gemaakt door Kunena