- Berichten: 2706
×
Reparatie en Restauratie tip's
Garrard 4HF motorrubbers gezocht
28 okt 2020 16:43 #86310
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Maar waarom lukte het ons niet? Lijkt me leuk om dat ook eens te vermelden.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
28 okt 2020 17:25 #86312
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Ja,
Ik ben ook wel benieuwd hoe Huub het heeft opgelost.
Ik ben ook wel benieuwd hoe Huub het heeft opgelost.
Mvg.
Bert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
28 okt 2020 17:53 #86313
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
" en durfden ook niet teveel aan de schroeven te draaien.
Voor je het weet schieten de veren binnenin los en zijn de rapen gaar."
Dàt was toch de clou.
Voor je het weet schieten de veren binnenin los en zijn de rapen gaar."
Dàt was toch de clou.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
28 okt 2020 19:15 - 28 okt 2020 19:34 #86318
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Nou de Clou is men zal eerst de werking weten
van de veer gewichts arm instelling dat is even bekijken
het is zo . de veer instelling is dubbel, werkend instellend
in de grote schijf moer van het arm aan de linker zijkant
dat kan men een ja beter een komby tank op zetten
in de grote schoeven draaier slop daar zit in het midden
een gaatje met een stalen opwind AS waar een klein
schroeven draaiertje in past Zo dat men de binnen veer
kan spannen zo als bij de meesten duals met spiraal veer
men zet eerst op het arm de veer spanner en de rechte
richting met de grote schroef boven op het arm
deze span inrichting is voor klein bereik grams instelling .
met de veer in het arm met scherings hevel van binnen arm zet deze regt
dan de grote zijde moer aan het cardanice LINKS
zo instellen dat men bvb 3/4 gr heeft op het arm
de rest nodige . met de schroef boven op het arm
gelijktijdig met aanwezigheid van het element
met het veer aan het LINKS aanwezige met ronde moer met gaatje
daar kan men de opstelveer schroef blokeren vast zetten
vandaar ook met de combytang met een schoeven draaier in de midde schroefje
zet de moer eerst zo vast dat men geen grote slag moet maken
om de stel veer as vast te zetten . dat zou onhandig zijn
grote losse slagen .. zet de tang wel zo neer dat men eventuelen beschadigingen
van de tang zijde waards heeft laat de tang niet ritselen
vaak is er geen beschadiging men gebruikt de ronding van de comby tang
met de grote grippers tang bek holte past precies redelijke knijp houding ook
...
ik denk dat men bij garrard zo gedacht hebben liever twee instellingen
ALS EEN zware trek veer en dat vind IK ook wel beter
vergeet niet het arm as lager wat met olie te doen voor een lichter draaipunt
als men bvb bij de Lenco L 70 ziet dan bezit deze ook twee veren
anders zou het een stugge veer worden met een exemplaar
tja contra gewicht is het besten .. maar zo kan het ook heeeel goed
succes .
huub
van de veer gewichts arm instelling dat is even bekijken
het is zo . de veer instelling is dubbel, werkend instellend
in de grote schijf moer van het arm aan de linker zijkant
dat kan men een ja beter een komby tank op zetten
in de grote schoeven draaier slop daar zit in het midden
een gaatje met een stalen opwind AS waar een klein
schroeven draaiertje in past Zo dat men de binnen veer
kan spannen zo als bij de meesten duals met spiraal veer
men zet eerst op het arm de veer spanner en de rechte
richting met de grote schroef boven op het arm
deze span inrichting is voor klein bereik grams instelling .
met de veer in het arm met scherings hevel van binnen arm zet deze regt
dan de grote zijde moer aan het cardanice LINKS
zo instellen dat men bvb 3/4 gr heeft op het arm
de rest nodige . met de schroef boven op het arm
gelijktijdig met aanwezigheid van het element
met het veer aan het LINKS aanwezige met ronde moer met gaatje
daar kan men de opstelveer schroef blokeren vast zetten
vandaar ook met de combytang met een schoeven draaier in de midde schroefje
zet de moer eerst zo vast dat men geen grote slag moet maken
om de stel veer as vast te zetten . dat zou onhandig zijn
grote losse slagen .. zet de tang wel zo neer dat men eventuelen beschadigingen
van de tang zijde waards heeft laat de tang niet ritselen
vaak is er geen beschadiging men gebruikt de ronding van de comby tang
met de grote grippers tang bek holte past precies redelijke knijp houding ook
...
ik denk dat men bij garrard zo gedacht hebben liever twee instellingen
ALS EEN zware trek veer en dat vind IK ook wel beter
vergeet niet het arm as lager wat met olie te doen voor een lichter draaipunt
als men bvb bij de Lenco L 70 ziet dan bezit deze ook twee veren
anders zou het een stugge veer worden met een exemplaar
tja contra gewicht is het besten .. maar zo kan het ook heeeel goed
succes .
huub
Laatst bewerkt 28 okt 2020 19:34 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
31 okt 2020 12:48 - 31 okt 2020 12:51 #86405
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Bijlagen:
Laatst bewerkt 31 okt 2020 12:51 door NGG. Reden: Aanvulling
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
31 okt 2020 14:52 - 31 okt 2020 15:14 #86408
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Dat kan je zelf goed uit proberen
ik zie zo al een drietal liggen voor mijn keuze
de VR 2...goldring en de shure stereo . de goldring voor 87 t
de VR 2...voor meer mono HFI platen . ..de shure voor stereo.
wel is het zo dat de VR2 hoger klinkt als de goldring..
de pickering zou ik maar vergeten daar kan je niks mee ELIPT naald 1,7 gr
met deze naald zakt hij door ook 5,gr is te veel slijt je platen groeven in
elipt met te veel aan gewicht
ook voor de buizen voorversterker zal je de besten keuzen maken
gezien de afgiften van het elementen .. de mono zijn daar de besten voor .
de anderen matig
max haal even een fijn schuur papiertje over de element houder pennen
de VR hoeft niet dat is al gedaan .
huub
ik zie zo al een drietal liggen voor mijn keuze
de VR 2...goldring en de shure stereo . de goldring voor 87 t
de VR 2...voor meer mono HFI platen . ..de shure voor stereo.
wel is het zo dat de VR2 hoger klinkt als de goldring..
de pickering zou ik maar vergeten daar kan je niks mee ELIPT naald 1,7 gr
met deze naald zakt hij door ook 5,gr is te veel slijt je platen groeven in
elipt met te veel aan gewicht
ook voor de buizen voorversterker zal je de besten keuzen maken
gezien de afgiften van het elementen .. de mono zijn daar de besten voor .
de anderen matig
max haal even een fijn schuur papiertje over de element houder pennen
de VR hoeft niet dat is al gedaan .
huub
Laatst bewerkt 31 okt 2020 15:14 door Huub.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Forum toegang
- Niet toegestaan: nieuw onderwerp te maken.
- Niet toegestaan: om te antwoorden.
- Niet toegestaan: voor het bewerken van uw bericht.