Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Omsokkelen EM4 naar EM34

Meer
18 dec 2019 17:33 - 18 dec 2019 17:35 #81066 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Omsokkelen EM4 naar EM34
En hij is er alweer uit!

De EM34 deed er heel erg lang over om te verweken maar de EM4 vervanger deed het in minuten waardoor het hele borrelglaasje over mijn werkbank en kleren ging. Draadjes zijn allemaal goed, van de duffe EM34 bleek er nog eentje vast te zitten waardoor die afbrak. Nou ja, ook geen ramp... Op de achtergrond m'n desoldeerlitze waarmee ik succesvol het soldeer uit de EM4 heb verwijderd. Dat had ik met de EM34 met de soldeerslobberaar gedaan.

Nu nog effe die kachelkit vinden.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 18 dec 2019 17:35 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 dec 2019 19:40 #81048 door PE9ZZ
Oh, ik heb gewoon een joepiemerk van de Vervelende Vomar. Spul heet Rio. Mooi borrelglaasje gevonden en daar staat-ie nu in.

Tjerk, 9ZZ

Meer
17 dec 2019 18:59 #81047 door admin
Beantwoord door admin in topic Omsokkelen EM4 naar EM34
Spiritus is een goed advies van Hans, heb ik ook goede ervaringen mee.

Let op je hebt in de bouwmarkten ook een ECO product met deze naam, die werkt voor geen meter.
AH heeft nog de goede.

Henk van 't Kruis

Meer
17 dec 2019 16:49 #81043 door PE9ZZ
@Hans: Ik zal dat eens proberen! Het is inderdaad die bruine kit, ik kan het zien zitten.

@Jan: nee, die zijn zeker niet lang genoeg maar ik heb draadjes zat om ze te kunnen verlengen. Dit zijn afgeknipte LED draadjes en die zijn erg bruikbaar omdat die geen hitte geleiden. Als ik de nieuwe sokkel vastsoldeer blijven die goed.

Tjerk, 9ZZ

Meer
17 dec 2019 16:32 #81042 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Omsokkelen EM4 naar EM34
Zijn de aansluitdraden van de EM4 wel lang genoeg? Het lijkt mij dat je voor een octal voet langere draden nodig hebt om deze deugdelijk in de pennen vast te solderen. Is het niet gemakkelijker om een P- buisvoet toe te passen en de EM4 in zijn oorspronkelijke staat te gebruiken?

Jan

Meer
17 dec 2019 16:16 #81041 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Omsokkelen EM4 naar EM34
Hallo Tjerk,

Als de buishuls met dezelfde bruine kit vast zit zoals dat bij de oudere buizen het geval is, dan lost de kit op in alcohol of spiritus. De buis met de huls 24 uur of langer in spiritus wegzetten en dan ben ik benieuwd naar het resultaat. Mij is dat altijd geluk met buizen van de gouden of rode Miniwatt serie...

Hans

Gemaakt door Kunena