Welke signalen zijn er op Philips TV USB aansluiting?
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
25 jan 2023 18:22 #96547
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Welke signalen zijn er op Philips TV USB aansluiting?
R647 kan je nog halveren naar 6k8 .
Een serie weerstand voor 5 volt relais is een oplossing , een 24 volt relais ook.
Fijn dat het werkt, best een flinke schakeling om te bouwen.
Een serie weerstand voor 5 volt relais is een oplossing , een 24 volt relais ook.
Fijn dat het werkt, best een flinke schakeling om te bouwen.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
25 jan 2023 15:04 #96545
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Welke signalen zijn er op Philips TV USB aansluiting?
Hallo,
Vandaag even gekeken hoe ver ik de spanning (met variac) kan verlagen zodat ik een lagere spanning (kleinere transformator) kan gebruiken.
Als ik een secundaire spanning van 18V heb en met een bruggelijkrichter gelijkricht werkt de schakeling maar de 48V relais niet. Er kwam wel spanning op de spoel maar 23V was blijkbaar te laag.
Het 5V relais met voorschakelweerstand gemonteerd en het geheel werkt.
De stroom in de schakeling gemeten en is in rust 4mA en werkend 55mA.
Een printtransformator 18V, 100mA is ruimschoots voldoende.
Nu het geheel (versterker en aan/uit schakeling) samenbrengen om te testen. Daarna nog inbouwen in een mooi kastje.
MVG
François
Vandaag even gekeken hoe ver ik de spanning (met variac) kan verlagen zodat ik een lagere spanning (kleinere transformator) kan gebruiken.
Als ik een secundaire spanning van 18V heb en met een bruggelijkrichter gelijkricht werkt de schakeling maar de 48V relais niet. Er kwam wel spanning op de spoel maar 23V was blijkbaar te laag.
Het 5V relais met voorschakelweerstand gemonteerd en het geheel werkt.
De stroom in de schakeling gemeten en is in rust 4mA en werkend 55mA.
Een printtransformator 18V, 100mA is ruimschoots voldoende.
Nu het geheel (versterker en aan/uit schakeling) samenbrengen om te testen. Daarna nog inbouwen in een mooi kastje.
MVG
François
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
24 jan 2023 13:56 #96535
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Welke signalen zijn er op Philips TV USB aansluiting?
Beste mensen,
Ik heb nu de volgende schakeling uit een MFB luidspreker gebruikt maar wil nog een paar aanpassingen doen.
Het relais dat ik nu gebruik is eenvervanger voor in de MFB luidspreker. Deze werkt op 48V
Om deze aan te sturen heb ik zoals in de MFB luidspreker een voeding van 50V gebruikt.
Ik zou deze willen vervangen door een 5V exemplaar zodat ik de voedingsspanning naar de 18 à 19,5V kan brengen. Dit zou voor de schakeling aan het relais geen probleem mogen zijn.
Echter wordt er op een andere plaats ook de 50V gebruikt. Kan ik op die plaats door aanpassing van de weerstand (R467) ook de lagere spanning toepassen?
Verder werkt deze schakeling zoals verwacht.
MVG
François
Ik heb nu de volgende schakeling uit een MFB luidspreker gebruikt maar wil nog een paar aanpassingen doen.
Het relais dat ik nu gebruik is eenvervanger voor in de MFB luidspreker. Deze werkt op 48V
Om deze aan te sturen heb ik zoals in de MFB luidspreker een voeding van 50V gebruikt.
Ik zou deze willen vervangen door een 5V exemplaar zodat ik de voedingsspanning naar de 18 à 19,5V kan brengen. Dit zou voor de schakeling aan het relais geen probleem mogen zijn.
Echter wordt er op een andere plaats ook de 50V gebruikt. Kan ik op die plaats door aanpassing van de weerstand (R467) ook de lagere spanning toepassen?
Verder werkt deze schakeling zoals verwacht.
MVG
François
13 jan 2023 11:52 #96496
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Welke signalen zijn er op Philips TV USB aansluiting?
Dag Francois,
Bij mijn Philips flatscreen tv van 3 jaar oud heb ik op de USB poort een externe bluetooth transmitter aangesloten en als ik de tv uitschakel naar standby, dan valt na een minuut de 5 V spanning van de usb poort weg (rode led op de bt-transmitter gaat uit) en schakelt de 5 V spanning na ongeveer 5 minuten daarna vanzelf weer in (rode led op de bt-transm. gaat weer aan) terwijl de tv nog steeds op standby staat.
Dat betekent dus dat er na het uitzetten van de tv er gedurende een periode van 5 minuten geen spanning op de usb poort staat.
Misschien kan je daar als elektronicus iets mee Francois.
M.vr.gr. Hans
Bij mijn Philips flatscreen tv van 3 jaar oud heb ik op de USB poort een externe bluetooth transmitter aangesloten en als ik de tv uitschakel naar standby, dan valt na een minuut de 5 V spanning van de usb poort weg (rode led op de bt-transmitter gaat uit) en schakelt de 5 V spanning na ongeveer 5 minuten daarna vanzelf weer in (rode led op de bt-transm. gaat weer aan) terwijl de tv nog steeds op standby staat.
Dat betekent dus dat er na het uitzetten van de tv er gedurende een periode van 5 minuten geen spanning op de usb poort staat.
Misschien kan je daar als elektronicus iets mee Francois.
M.vr.gr. Hans
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
12 jan 2023 18:29 #96494
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Welke signalen zijn er op Philips TV USB aansluiting?
Cees- pa1dba
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
11 jan 2023 17:31 #96485
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
François ,
Inderdaad, zou ik ook met een grote boog omheen lopen .
Deze dac gespot voor minder dan 10€ bij ome Ali
Inderdaad, zou ik ook met een grote boog omheen lopen .
Deze dac gespot voor minder dan 10€ bij ome Ali
Cees- pa1dba