Radio's van 1950 tot 1970
Nieuwe aanschaf B7X63A
04 jan 2013 20:23 - 04 jan 2013 20:24 #26517
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe aanschaf B7X63A
@ René Cees Klaas en Bart.
René plezier gaan we er zeker van beleven.
Cees dat hulpmiddel ga ik zeker maken bij een chassis als deze geen overbodige tool.
Klaas nu kan ik net als jij stereo draaien nog een tweede BX998A erbij en we draaien Quadrophonie haha.
Bart Ik moest in de buurt zijn en besloot even langs te rijden en heb ik uiteindelijk een leuke prijs kunnen afdingen zeker gezien het feit dat de motorafstemming werkt en de kast nog mooi is.
René plezier gaan we er zeker van beleven.
Cees dat hulpmiddel ga ik zeker maken bij een chassis als deze geen overbodige tool.
Klaas nu kan ik net als jij stereo draaien nog een tweede BX998A erbij en we draaien Quadrophonie haha.
Bart Ik moest in de buurt zijn en besloot even langs te rijden en heb ik uiteindelijk een leuke prijs kunnen afdingen zeker gezien het feit dat de motorafstemming werkt en de kast nog mooi is.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 jan 2013 20:24 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jan 2013 19:23 #26508
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Nieuwe aanschaf B7X63A
Toevallig was ik vanmiddag bij Klaas op de koffie en had ik het met hem over deze radio. Bij thuiskomst bleek dat onze Bert hem al had gekocht. Niet dat ik hem wou hebben hoor maar vond het wel grappig.
Veel plezier ermee.
Gr. Bart
Veel plezier ermee.
Gr. Bart
Minder
Meer
04 jan 2013 19:11 #26507
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Nieuwe aanschaf B7X63A
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
04 jan 2013 17:52 #26502
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuwe aanschaf B7X63A
O.K, Ook kan het nuttig zijn om iets te maken, waarin je het chassis kunt vastzetten en in
kunt hangen tijdens het werken daaraan. Het is even wat moeite om dat zelf te maken van
wat hoek stukken uit de bouw markt, maar dan kun je er wel erg prettig aan werken.
Bij "op zijn kop" leggen van dat zware grote chassis gaat de kap van de ferriet antenne
stuk.
Op het vliegwiel van de zenderknop zit een rubber die meestal vervangen moet worden.
Die kun je maken van een heel grote O ring. Eerst lijm je die ring op dat wiel en dan kun je
als de lijm droog is met een snel draaiend mini boortje m.b.v een conisch slijp steentje
de schuine kant er aan slijpen. Zo heb ik dat al bij 3 van deze radio's met succes in orde
gemaakt.
Vr gr Cees.
kunt hangen tijdens het werken daaraan. Het is even wat moeite om dat zelf te maken van
wat hoek stukken uit de bouw markt, maar dan kun je er wel erg prettig aan werken.
Bij "op zijn kop" leggen van dat zware grote chassis gaat de kap van de ferriet antenne
stuk.
Op het vliegwiel van de zenderknop zit een rubber die meestal vervangen moet worden.
Die kun je maken van een heel grote O ring. Eerst lijm je die ring op dat wiel en dan kun je
als de lijm droog is met een snel draaiend mini boortje m.b.v een conisch slijp steentje
de schuine kant er aan slijpen. Zo heb ik dat al bij 3 van deze radio's met succes in orde
gemaakt.
Vr gr Cees.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
04 jan 2013 17:48 #26501
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Nieuwe aanschaf B7X63A
Leuke aanwinst, Bert.
Veel plezier ermee.
:thumbsup:
Veel plezier ermee.
:thumbsup:
04 jan 2013 17:21 #26499
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe aanschaf B7X63A
Ja Cees de genoemde componenten ga ik vervangen.
mg.
Bert.
mg.
Bert.
Mvg.
Bert