Reparatie en Restauratie tip's
Quad22
21 apr 2016 00:06 #60401
door Cees
@ Henk,
Zo'n oude 10 K schuifpotmeter zit wel in oude draagbare
apparaten en oude stereo auto boosters.
Maar die oplossing, schuifpotmeter vind ik niet mooi.
De oplossing van jou vind ik er mooi origineel uitzien.
Een nette oplossing.
Cees.
Zo'n oude 10 K schuifpotmeter zit wel in oude draagbare
apparaten en oude stereo auto boosters.
Maar die oplossing, schuifpotmeter vind ik niet mooi.
De oplossing van jou vind ik er mooi origineel uitzien.
Een nette oplossing.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 apr 2016 18:58 #60393
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Uit dat verhaal kwam ook de door mij genoemde schuif potmeter. Vergat het te plaatsen, maar goed voor diepgaand zoekwerk hebben we Tjerk. THX
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
20 apr 2016 12:44 #60391
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Wat een obscure regeling zeg. Vond wel een mooi verhaal
hierrrrrrr
.
Tjerk, 9ZZ
19 apr 2016 21:53 #60384
door hkruis
De Qaud22 is een regelversterker en onderdeel van een vomplete stereo geluidsinstallatie. De balansregelaar geeft na vele jaren
veel problemen en is niet te vervangen. een oplossing die op het www is te vinden is het plaatsen van een kleine 10K schuifpotmeter op het front en deze op de bediening te monteren met een stangetje. Helaas zijn deze schuifpotmeter niet te vinden.
Een oplossing kan zijn een 10K lin potmeter te gebruiken met een kleine hoekverdaaing van 120 graden en deze te bedienen via de as van de bestaande balans as. De montage vereist enig knutselwerk. Op de juiste plek in het front een gat boren en de protmer op het chassis monteren met een haakse beugel. Het kan net. Op de as een loopwiel en dit fixeren meteen goede lijm. Bedienig via een schaaldraad en veertje, nog niet op de foto te zien. De schakeling en aansluitng volgt nog.
Het betreft dit apparaat, klein maar fijn en dus wenig ruimte voor inbouw .
veel problemen en is niet te vervangen. een oplossing die op het www is te vinden is het plaatsen van een kleine 10K schuifpotmeter op het front en deze op de bediening te monteren met een stangetje. Helaas zijn deze schuifpotmeter niet te vinden.
Een oplossing kan zijn een 10K lin potmeter te gebruiken met een kleine hoekverdaaing van 120 graden en deze te bedienen via de as van de bestaande balans as. De montage vereist enig knutselwerk. Op de juiste plek in het front een gat boren en de protmer op het chassis monteren met een haakse beugel. Het kan net. Op de as een loopwiel en dit fixeren meteen goede lijm. Bedienig via een schaaldraad en veertje, nog niet op de foto te zien. De schakeling en aansluitng volgt nog.
Het betreft dit apparaat, klein maar fijn en dus wenig ruimte voor inbouw .