- Berichten: 834
wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
22 mrt 2017 19:15 - 22 mrt 2017 19:16 #65900
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
HUUB.....Ik ben zo ontzettend blij dat ik gewoon voortaan gewoon weer mag betalen voor een reparatie . Of gewoon mag weten wanneer ik ueberhaupt aan de beurt ben. Nee inderdaad dit zal ik nooit meer doen, zeker als ik geen luchtige kritiek mag leveren op 'het systeem'. .....(ik houdt niet van gesloten zelftevredenheid waar kritiek als ketterij en ondankbaarheid neergemaaid wordt)).Maar ik ben niet voor een gat te vangen en heb mn voorzorgen getroffen om dit niet meer mee te maken.....ik heb visitekaartjes van de meeste reparateurs gevraagd en desnoods ga ik met steekkartje naar Maastricht. Dat liever dan niet weten waar ik aan toe ben. Die stress is gratis niet waard. Liever dan eerder in de stomende regen aan een bushalte naar nirgentwo met radio of met dure taxi erheen )
Er werd me per p.m. al voorgesteld . Pierre, ik bied je radios daar voortaan wel aan voor 100 euro . Ik vind dat een geweldige oplossing. Mijn column heeft nu al iets positiefs opgebracht wat ik ook beoogde...Ben geen azijnpisser, en dat wordt ook gezien. Maar Gino ...begrijp me niet wéér verkeerd . Ik stel je eerlijke re zeker WEL op prijs. Dank dat je de moeite nam. ik lees liever dat men mij niet snapt dan dat ik ten onrechte aan neem dat iedereen zich in mijn uitdrukkingswijze kan verplaatsen.
Augustinus: Ik bemin wie mij kastijdt ....
Er werd me per p.m. al voorgesteld . Pierre, ik bied je radios daar voortaan wel aan voor 100 euro . Ik vind dat een geweldige oplossing. Mijn column heeft nu al iets positiefs opgebracht wat ik ook beoogde...Ben geen azijnpisser, en dat wordt ook gezien. Maar Gino ...begrijp me niet wéér verkeerd . Ik stel je eerlijke re zeker WEL op prijs. Dank dat je de moeite nam. ik lees liever dat men mij niet snapt dan dat ik ten onrechte aan neem dat iedereen zich in mijn uitdrukkingswijze kan verplaatsen.
Augustinus: Ik bemin wie mij kastijdt ....
Laatst bewerkt 22 mrt 2017 19:16 door aan-pierre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gino
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mrt 2017 18:55 - 22 mrt 2017 18:59 #65899
door Huub
Beantwoord door Huub in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
En is het de laatste keer dan pierre om daar
Te komen met radio,s .?
Ik mende dat jij ook aan een Cursus zou beginnen
Dan heb je niemand meer nodig ?
EHBOnder houd radio cursus beginner ..
huub
Te komen met radio,s .?
Ik mende dat jij ook aan een Cursus zou beginnen
Dan heb je niemand meer nodig ?
EHBOnder houd radio cursus beginner ..
huub
Laatst bewerkt 22 mrt 2017 18:59 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
22 mrt 2017 18:35 - 22 mrt 2017 18:58 #65898
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Gino.....
misschien lastig om om in te leven in iemand die voor het eerst daar komt, maar ik denk dat iedereen in mijn situatie niet weet dat hij gewoon in de gereedschaps tas van de reparateur mag grijpen. En ik vind inderdaad dat ik mag verbaast mag zijn dat mij niet gewezen wordt dat er gereedschap gevraagd mag worden als ik al met mn vingers zit te prutsen. Ik ervoer dat als onzeker makende situatie. Misschien ben jij al een keer daar eerder geweest? Ik nog niet. Vandaar. ........vandaar dat het voor mij niet gemoedelijk was. Maar dat zou het kunnen zijn, dat deel ik met je .....wellicht draagt mn ervaring bij daartoe.
Op de dag zelf werd mijn opmerking eerder als waardevolle kritiek ervaren en dat is een goede manier van reageren op mensen die het op dat moment niet gemoedelijk ervaren omdat er geen coordinatie is die nieuwkomers verteld hoe het aanbieden werkt. Maar goed ik schreef al dat het iemand na ruim een uur opviel dat ik netjes op mn beurt wachte met veel geduld maar onrustig omdat er geen reactie kwam wat ik moest doen....blijven staan of rondlopen .
.....er staat niet dat hij van mij meteen aan de beurt moet zijnHad ik maar geweten hoe stressvol en tijdrovend het is 1 of 2 radios aan te bieden ueberhaupt.
misschien lastig om om in te leven in iemand die voor het eerst daar komt, maar ik denk dat iedereen in mijn situatie niet weet dat hij gewoon in de gereedschaps tas van de reparateur mag grijpen. En ik vind inderdaad dat ik mag verbaast mag zijn dat mij niet gewezen wordt dat er gereedschap gevraagd mag worden als ik al met mn vingers zit te prutsen. Ik ervoer dat als onzeker makende situatie. Misschien ben jij al een keer daar eerder geweest? Ik nog niet. Vandaar. ........vandaar dat het voor mij niet gemoedelijk was. Maar dat zou het kunnen zijn, dat deel ik met je .....wellicht draagt mn ervaring bij daartoe.
Op de dag zelf werd mijn opmerking eerder als waardevolle kritiek ervaren en dat is een goede manier van reageren op mensen die het op dat moment niet gemoedelijk ervaren omdat er geen coordinatie is die nieuwkomers verteld hoe het aanbieden werkt. Maar goed ik schreef al dat het iemand na ruim een uur opviel dat ik netjes op mn beurt wachte met veel geduld maar onrustig omdat er geen reactie kwam wat ik moest doen....blijven staan of rondlopen .
Laatst bewerkt 22 mrt 2017 18:58 door aan-pierre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
22 mrt 2017 18:30 #65897
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Gino ....ik schrijf totaal niet over het niet meteen aan de beurt zijn. Ik schrijf over het gegeven dat het zo lang duurt om te horen OF en wanneer je aan de beurt ben t en bij wie . Natuurlijk kan het mij geen lor schelen als ik 4 uur moet wachten, als ik maar binnen een uur a 90 minuten weet waar ik aan toe ben en bij wie. mag ik je uitnodigen alles nog eens over te lezen. Dan ben ik eerder geneigd aan te nemen dat ik dat niet duidelijk gemaakt heb. tot nu tot voel ik me door jou en Bert niet begrepen of beter gezegd slecht gelezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mrt 2017 18:23 #65896
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Ik weet niet of dit aan Bert ligt.... Ik lees het ook zo. Het komt wat dwingend over om op acht paarden tegelijk te wedden. Ik ga ervan uit dat dit soort "liefdewerk oud papier" reparatiedagen een gemoedelijk verloop moeten kennen. Dat lees ik niet terug in het verslag. eerder wrevel over het niet aangereikt krijgen van gereedschap, of niet meteen aan de beurt zijn. Tja, het is wat.....
Als het oud is is het leuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
22 mrt 2017 18:10 - 22 mrt 2017 18:17 #65895
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
naschrift. Ik zie dat ik de indruk wek dat mijn Graetz daar schoongemaakt en geblazen is .....
.Nee dat had ik vooraf thuis al gedaan ......Er zijn 2 condensatoren vervangen. Daar ben ik blij mee en dat staat ook in de tekst wie niet vooringenomen mij leest. ( dankbaar ...dat woord staat in de tekst). Verder schrijf ik constateringen op luchtige wijze. En ik vind inderdaad dat er genoeg tijd was om mij instrukties voor behandelen contacten thuis mee te geven. Ik heb dus geen renovereer tijdmarge geeist. Natuurlijk snap ik zelf dat dat niet de bedoeling is. Misschien moet ik voortaan een proloog schrijven? b.v. dat ik i.p.v. meerendeel ontevreden ,veel meer verwonderd was over de loop der gebeurtenissen en het gang van zaken?
afijn.....een glas half vol zien of half leeg....komt ook voor in het interpreteren van een tekst.
"Der Radio was al zeer nauwgezet schoongemaakt en uiterst voorzichtig met hogedruk geblazen. ""
.Nee dat had ik vooraf thuis al gedaan ......Er zijn 2 condensatoren vervangen. Daar ben ik blij mee en dat staat ook in de tekst wie niet vooringenomen mij leest. ( dankbaar ...dat woord staat in de tekst). Verder schrijf ik constateringen op luchtige wijze. En ik vind inderdaad dat er genoeg tijd was om mij instrukties voor behandelen contacten thuis mee te geven. Ik heb dus geen renovereer tijdmarge geeist. Natuurlijk snap ik zelf dat dat niet de bedoeling is. Misschien moet ik voortaan een proloog schrijven? b.v. dat ik i.p.v. meerendeel ontevreden ,veel meer verwonderd was over de loop der gebeurtenissen en het gang van zaken?
afijn.....een glas half vol zien of half leeg....komt ook voor in het interpreteren van een tekst.
Laatst bewerkt 22 mrt 2017 18:17 door aan-pierre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.