Radio's van 1950 tot 1970
Fabricage Saba componenten
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
30 jan 2016 12:36 #58963
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Fabricage Saba componenten
Lijken mij Era condensatoren met een Sabawikkel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 jan 2016 02:40 #58961
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Fabricage Saba componenten werd gestart door Bert Kn
Momenteel ben ik met een Saba Villingen W4 bezig.
Deze werd afgelopen woensdag toen ik niet thuis was door een aangetrouwde neef van mijn wederhelft tezamen met een Dual 505-2 platenspeler afgeworpen met de mededeling voor ome Bert.
Inmiddels twee teer condensatoren vervangen, deze hebben een bandage blauw met goudkleurig opschrift SABA.
Werden deze componenten door SABA zelf vervaardigd of werden ze door een andere fabrikant geleverd?
Op zich vind ik ze er gelikter uitzien dan de teer condensatoren van Philips.
Deze SABA Villingen W4 met slechts een enkele speaker is geen hoogvlieger uit de SABA stal maar klinkt toch verrassend goed met meer dan genoeg power.
Deze werd afgelopen woensdag toen ik niet thuis was door een aangetrouwde neef van mijn wederhelft tezamen met een Dual 505-2 platenspeler afgeworpen met de mededeling voor ome Bert.
Inmiddels twee teer condensatoren vervangen, deze hebben een bandage blauw met goudkleurig opschrift SABA.
Werden deze componenten door SABA zelf vervaardigd of werden ze door een andere fabrikant geleverd?
Op zich vind ik ze er gelikter uitzien dan de teer condensatoren van Philips.
Deze SABA Villingen W4 met slechts een enkele speaker is geen hoogvlieger uit de SABA stal maar klinkt toch verrassend goed met meer dan genoeg power.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.