Skip to main content
Zelfbouw

Test AG9004/9007 met laag Ohmige luidsprekers plus een vraagje

Meer
16 jul 2019 14:21 - 16 jul 2019 14:23 #78668 door Bert Kn
Tijdens het opstellen van de opstelling om de AD5034 op een torrenbak te testen reageerde Rina als volgt.
Wat ga je nu weer uitvogelen.
Ik heb het haar in jip-en-janneketaal uitgelegd en ze begreep het.
Eerst op het rechter kanaal van de pioneer versterker SA 5500-II de ringkern met AD5034 set aangesloten en op het linker kanaal een ASW Cantius luidspreker welke ik andersom op de AG9007 ook had gebruikt.
De asw Cantius luidsprekers hadden op de AG9007 terugval in volume ten opzichte van de AD5034 set.
Iets waar ik al rekening mee had gehouden omdat ze minder gevoelig zijn .
Deze opstelling heeft dat ook bewezen, het rechter kanaal met de AD5034 set speelt beduidend harder.
En nu de terugval van de hogen tonen weergave.
Met de beste wil van de wereld om terugval van de hoge tonen te kunnen constateren is dat me niet gelukt nadat ik de CD speler via een verloop van stereo naar mono op het rechter kanaal van de Pioneer had aangesloten .

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 16 jul 2019 14:23 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jul 2019 21:59 #78663 door Bert Kn
Dag frank,
Goede verbindingen heb ik al maatregelen voor genomen.

Mvg.
Bert

Meer
15 jul 2019 19:55 #78662 door Franc
Bert,

Moet zeker lukken!
Ik had als 14 jarige een Vendomatic AM/ FM portable radiootje met ong 300mW vermogen.
Ik wilde een betere speaker aansluiten maar had alleen een AD3725A als iets grotere speaker, net uit een TV gesloopt op een rommelmarkt.

Net zo lang geprobeerd met enkele beschikbare trafootjes tot er een beetje meer geluid uitkwam.
En dat ging uiteindelijk prima en kreeg tijdens experimenten tevens wat schokjes wat mijn armspieren deed samentrekken op het ritme van de muziek.

Maar met wat grotere transistor versterkers zou ik wel zorgen voor een goede verbinding tussen eindtrap en de trafo zodat op de eindtrappen geen spanningspieken van de trafo ontstaan.

Groet Frank

Meer
15 jul 2019 19:33 #78661 door Huub
Hondjes gaan ook vast zitten
dan ben je verders van huis
huub

Meer
15 jul 2019 19:12 #78660 door Bert Kn
Ga het zeker proberen, doen de hondjes ook. :lol:

Laat wel weten hoe of wat.

Mvg.
Bert

Meer
15 jul 2019 18:44 - 15 jul 2019 18:45 #78658 door peter1952
Dat zal best meevallen. Waarom zou het vermogen sterk terugvallen? Bij een goede transformator is er maar weinig vermogensverlies en met de hoge tonen zal het ook wel meevallen.
Veel 100 V. versterkers zijn opgebouwd als laagohmige eindtrap gevolgd door een transformator.
Amplimo maakt daar speciale trafo’s voor.
Gewoon proberen maar.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 15 jul 2019 18:45 door peter1952.

Gemaakt door Kunena