Gramofoon's
Edison GEM fonograaf model B (1905)
29 jan 2014 13:43 #40357
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Edison GEM fonograaf model B (1905)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jan 2014 08:58 - 29 jan 2014 08:59 #40355
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Edison GEM fonograaf model B (1905)
Sorry Hoor Rene
Maar onze Kat begon mee te Mauwen
Dus Katte gejank ?? Huub
Maar onze Kat begon mee te Mauwen
Dus Katte gejank ?? Huub
Laatst bewerkt 29 jan 2014 08:59 door Huub.
29 jan 2014 01:13 - 29 jan 2014 01:45 #40352
door Bert Kn
Tino dat zijn weetjes die ik dan niet weet.
De kwaliteit van het weergegeven vind ik naast het kunnen van die dame heden ten dage niets wel leuk om uit een Phongraph te horen.
Naast de huidige passie buizenspul en jukeboxen heb ik nog steeds een een zwak voor dit spul hetgeen vroeger mijn passie was ik zie je bijdrages dan ook altijd met plezier tegemoet.
Naast de grote HMV re antrant's en victorol's Heb ik ook eens een grammofoon met super grote hoorn ik dacht van Papier-maché gehoord waarbij volgens wat ik er uit begrepen heb de weergever daarop aangepast werd .
En dat vond ik super klinken.
Bert.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Edison GEM fonograaf model B (1905)
de video boven is gemaakt door een goede vriend van mij benjamin canaday a.k.a. the victrola guy ik heb hem over de laatste 2 jaar al heel wat mp3's van cylinder opnames toegestuurd via mail voor zijn youtube page
Tino dat zijn weetjes die ik dan niet weet.
De kwaliteit van het weergegeven vind ik naast het kunnen van die dame heden ten dage niets wel leuk om uit een Phongraph te horen.
Naast de huidige passie buizenspul en jukeboxen heb ik nog steeds een een zwak voor dit spul hetgeen vroeger mijn passie was ik zie je bijdrages dan ook altijd met plezier tegemoet.
Naast de grote HMV re antrant's en victorol's Heb ik ook eens een grammofoon met super grote hoorn ik dacht van Papier-maché gehoord waarbij volgens wat ik er uit begrepen heb de weergever daarop aangepast werd .
En dat vond ik super klinken.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 29 jan 2014 01:45 door Bert Kn.
29 jan 2014 01:03 #40351
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Edison GEM fonograaf model B (1905)
dit is de super vreemde mrs miller een van die zangeressen die een cariere gemaakt heeft met niet kunnen zingen ja ze had een krachig instrument maar maat en timing....tja
als je van dit soort novelties houd dan kan ik ook florence foster jenkins aan bevelen ook deze zangeres had geen maat of timing en ze zong nog vals ook!!
de video boven is gemaakt door een goede vriend van mij benjamin canaday a.k.a. the victrola guy ik heb hem over de laatste 2 jaar al heel wat mp3's van cylinder opnames toegestuurd via mail voor zijn youtube page
als je van dit soort novelties houd dan kan ik ook florence foster jenkins aan bevelen ook deze zangeres had geen maat of timing en ze zong nog vals ook!!
tino
28 jan 2014 23:04 - 28 jan 2014 23:07 #40349
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Edison GEM fonograaf model B (1905)
René,
Zelf lees ik ook vaak over dingen heen of lees ik het anders dan de steller bedoeld, of verwoord ik het ook anders dan bedoeld.
Hierdoor ontstaan vaak discussies die eigenlijk nergens over gaan.
Een persoonlijke mailwisseling of gesprek wat nog beter werkt waarbij ik overigens geen blad voor de mond neem is dan heel verhelderend.
Bert.
Zelf lees ik ook vaak over dingen heen of lees ik het anders dan de steller bedoeld, of verwoord ik het ook anders dan bedoeld.
Hierdoor ontstaan vaak discussies die eigenlijk nergens over gaan.
Een persoonlijke mailwisseling of gesprek wat nog beter werkt waarbij ik overigens geen blad voor de mond neem is dan heel verhelderend.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 28 jan 2014 23:07 door Bert Kn.
28 jan 2014 22:59 #40348
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Edison GEM fonograaf model B (1905)
had ik niet eens opgelet bij het filmpje
ach even met de vilt stift er over
ach even met de vilt stift er over
René Daemen