× HIFI apparatuur

Philips MFB 544 plus eventueel een Marantz VV komen deze kant op.

Lees meer
17 sept 2021 19:00 - 17 sept 2021 19:41 #92210 door Huub
Bert mijn schoon zoon heeft er nog
Twee te koop maaar Wel de zwaarste
met de versterkers in de voet Alu.F9638
Meen 120..watt .de boxen .per stuk vlak membramen LS
ik meen dat de Avro destijds er vier of meer
gebruikten voor disco man hoe hij heet met de bril op?
 Dus als er intresse voor is laat ik een foto zetten 
 heb ze destijds wel  beluistert  met de PH stuur versterker 
Ze daveren er op los  en mooi geluid 
 Denk dat ze ook los te koop zijn 
huub
Laatst bewerkt 17 sept 2021 19:41 door Huub.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 sept 2021 19:34 #92214 door PE9ZZ

ik meen dat de Avro destijds er vier of meer
gebruikten voor disco man hoe hij heet met de bril op?

Ad Visser?

Tjerk, 9ZZ

Lees meer
17 sept 2021 20:41 - 17 sept 2021 20:42 #92215 door Bert Kn
Dag Huub,
Met de sets MFB luidsprekers die ik nu heb kan ik een behoorlijke audio wall maken dus laat ik het niet te gek maken.
Wel gewilde MFB's wellicht dat een ander interesse heeft.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 sept 2021 20:42 door Bert Kn.

Lees meer
19 sept 2021 00:06 - 19 sept 2021 00:10 #92218 door Bert Kn
Nou mensen.
Vandaag heb ik de MFB 544’s eerst voor gebruik gecontroleerd op ruststroom per versterker en de MFB-terugkoppeling om het eventueel opnieuw af te moeten regelen.
En zowaar dat klopte allemaal nog dus er viel niets af te regelen.
Vervolgens uitvoerig beluisterd.
Ik ga er niets meer aan doen, ze klinken echt heel erg goed.
Goed en in dit geval heel erg goed is meer dan genoeg voor mij.
De vandaag ontvangen Peak ESR70 heeft nog even rust.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 sept 2021 00:10 door Bert Kn.

Lees meer
19 sept 2021 10:00 #92219 door Huub
MFB klinken zeker zeeel goed met de basse Dummy kristal
maar ook wel met goede PU elementen
wand je hoort ook alles de over dracht is ook snel daar
er worden NU meer versteker boxn gemaakt met groot vemogen
voor ook disco ik hen ze gehoort nou ze kunnen er wezen
mijn klein zoon heeft ze ..ook makkelijk hoor vandaag de dag .
huub

Lees meer
24 sept 2021 23:30 #92295 door Bert Kn
Eerder schreef ik het volgende.

Toen hij de Marantz aanschafte zo’n 25 jaar geleden heb ik hem geholpen met het aansluiten en zover ik mij kan herinneren beschikken deze MB’s over tulp aansluitingen i.p.v. DIN maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen.

In tegenstelling van wat ik mij herinnerde hebben deze 22RH544/79R (van latere datum?) Ook DIN-aansluitingen.
Ik weet nog wel dat er toen al problemen waren met de links/rechts drukschakelaars op de links stand hadden ze beide problemen en was het zoeken naar goed contact maken wat dan weer regelmatig uitviel.
Derhalve heb ik ze toen beide op de DIN ingang met een verloop van DIN naar CINCH female op rechts en vervolgens met een enkele CINCH male-male op de Marantz aangesloten.
Zo heb ik ze momenteel ook op mijn Jadis JP200 VV aangesloten.
Probleem is nu wel dat als ik ze in de toekomst eventueel op een Philips MFB VV (DIN-aansluiting) wil aansluiten het prettig is zo niet een must is dat de links rechts schakelen weer goed werken.
Opnieuw door solderen op de print en met contact reiniger behandelen gaf niet de oplossing.
Vervolgens met wasbenzine goed doorgespoeld en zowaar vooralsnog werkt het weer goed.
Mocht dit van tijdelijke aard zijn kan ik ze eventueel bij MFB-freaks (Thomas Bauer) bestellen.

Eerlijk gezegd heb ik afgaande op de afbeelding zo mijn twijfels of deze wel van goede kwaliteit zijn.
Ik vind ze wat inferieur overkomen.
Een andere optie is de schakelaars bij de ene op links en de andere op recht te fixeren (vaste soldeer verbinding) en de schakelaars eventueel verwijderen.
Wat is jullie idee ?

Eerder Schreef François het volgende.

Een totale recappen heb ik ten einde raad enkel gedaan bij een van de kleinere modellen omdat deze bij de eigenaar ten pas en ten onpas aanschakelde en begon te grommen. Bij mij doet hij dit niet.
Was daarmee het probleem opgelost, neen hoor. Dit is dan ook niet repareren maar aanmodderen omdat je de fout niet vindt.

Dag François.
Even hierop terugkomend.
Een soortgelijk probleem heb ik hier ook eens gehad.
Heb je destijds de audio DIN-kabels van de eigenaar (verzamelaar) en zijn VV gebruikt of van jezelf?
In de DIN kabels en de DIN aansluitingen van de VV versterker wil het ook nog wel eens misgaan.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

• Niet toegestaan: nieuw onderwerp te maken.
  • Niet toegestaan: om te antwoorden.
  • Niet toegestaan: voor het bewerken van uw bericht.

JoomCategories

• Categorie: Philips 895X
  • Beschrijving:

Revisie uitgevoerd 20

JoomImages

• Televersum 4
  • Fotograaf: Gebruiker
  • Categorie: Televersum
  • Downloads: 0
  • Omschrijving: De geschiedenis van Televersum De naam Televersum is een combinatie van televsie en universum. Televersum bestaat al sinds 1955 en werd bekend door het leveren van radio en TV apparatuur buiten de nederlandse importeur om, hetgeen de klanten honderden guldens scheelde bij de aanschaf van de toendertijd grote TV merken, zoals Grundig, Loewe Opta, Philips enz. Radio-Veronica Nog grotere bekendheid kreeg de zaak toen er vanaf 1960 geadverteerd werd op Radio Veronica. De leus: Bij Televersum kopen, veilig kopen.... is nog alom bekend. Luister hier naar het origineel. Televersum en Nurdie (nylonkousen) waren een van de eerste adverteerders op Radio Veronica. Na echter nog een filiaal in Osdorp en twee in Zaandam geopend te hebben, werd de verkoop van apparatuur in 1975 gestopt en werd er besloten tot het opheffen van de filialen in Zaandam. Televersum op de Elandsgracht bleef nog enige jaren bestaan en in het filiaal Osdorp werd overgegaan tot het verkopen van elektronica componenten en onderdelen voor huishoudelijke apparatuur. In 1986 werd een grotere vestiging gevonden op de Tussen Meer 12, waar tot op de dag van vandaag nog steeds onderdelen wordt verkocht.
  • IMG_3276
  • Fotograaf: H. van 't Kruis
  • Categorie: Philips B7X63A
  • Omschrijving: Diverse B7X63A revisie, meerdere toestellen
  • Afb029
  • Fotograaf: H. van 't Kruis
  • Categorie: Philips BD663A
  • Omschrijving: Revisies van Philips BD663A
  • Advertenties en ander promotie materiaal_209
  • Fotograaf: Gebruiker
  • Categorie: Reklame uitingen 2
  • Downloads: 21
  • Omschrijving: Advertentie en promotie materiaal, diverse fabrikanten. Met dan aan Jan Groothuizen

JoomTreeview

JoomSearch