× Televisie tot 1970

Philips 21TX370a defect

Lees meer
07 sept 2021 10:36 #92085 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips 21TX370a defect
Wat belangrijk is bij deze oude toestellen
is de ratelcondensator wegknippen  ligt vaak insluiting als hij al doorgeslagen is teerknol
of gaat zekerdoen .
je kan een X2 type plaatsen of weglaten .
verder de condensator teer op de PL36 vervangen anders kost je iedere keer een PL36 en neem de gloeidraden mee van andere buizen 
en de Boostercondensator in de kooi vervangen anders 1 seconde beeld en weg kan je lijntrafo kosten .
Bij opstarten de deflectie plug op de hoogspannings kooi losnemen 
en tv met variac opstarten.
het komt niet vaak voor dat voedings elko defect zijn  zijn goede elko van philips andere geven de brui aan . Maar even sectie losnemen en een losse elko nemen .
oude elko eerst formeren . Vaak met philips komt dat goed  niet altijd .kan een rotte elko inzitten
sommige vervangen meteen de voedings elko met goedkope chinese elko die zijn binnen een jaar kaduuk.
maar bij opstarten zonder afbuigplug in de kooi start je zover alles op behalve hoospanning en raster trafo je krijgt wel ruis te horen . Dan tv uit plug erin en voorzichtig opstarten.
als de raster trafo gaat ratelen start ook de hoogspanning op dan moet iets van beeld te zien zijn.
kijk eerst je voedings lijn na 

succes met de tv

René Daemen
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13 sept 2021 15:57 #92123 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips 21TX370a defect
Ik ben zo ver dat ik de C19 vervangen heb. Aangezien deze deel is van een 4 delige buselco heb ik de draad er vanaf gehaald en er een losse elco van 200uf bij gezet. Met het chassis nog op de werktafel heb ik hem aangezet via de gloeilamp. Deze brand nu heel even fel en daarna heel zwak, bijna niet te zien. Ik ga er dus voorzichtig van uit dat de sluiting er nu uit is. Ik ga deze week het chassis terug bouwen. En zal ik zonder de DY87 de tv weer opstarten en zien wat er gebeurd. En de resultaten zal ik weer laten weten. Groeten Leon

Handtekening

Lees meer
13 sept 2021 16:02 #92124 door Bergmans
Beste René, alle teerknollen had ik al vervangen evenals alle elco's, behalve de gecombineerde buselco's. Sorry dat het even geduurd heeft eer dat ik antwoord gaf. Maar ik heb op het moment nog andere dingen aan mijn hoofd (zoals een lekkage aan mijn dak) vandaar. In een iedergeval hartelijk bedankt voor het meedenken! Dat vind ik het mooie van deze club! Groeten Leon

Handtekening

Lees meer
13 sept 2021 17:29 #92125 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips 21TX370a defect
Hallo Leon
Dak is belangrijker dan die tv
Maar goed gloeilamp licht iets op en gaat naar zwak
Zit zo goed uit
DY 87 gewoon laten zitten. Zit in de keten als die eruit is gloeit er niets meer.
Op de kooi of zijkant zit een connector waar allerlei draden op zitten die even los halen en de tv langzaam opstarten..
Als er ruis uit komt speaker werkt tv gedeeltelijk.
Dan plug weer insteken en langzaam opstarten
Op een gegeven moment hoor je rastertrafo ratelen
En komt het beeld op
Succes .

René Daemen

Lees meer
13 sept 2021 17:42 #92126 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 21TX370a defect
De DY87 is de hoogspannings gelijkrichter en maakt geen deel uit van de gloeistroomketen. Heeft geen zin die te verwijderen. De plug van de afbuigunit losnemen zet de hoogspanning buiten werking,

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Lees meer
21 sept 2021 20:01 #92250 door Bergmans
Peter, ik ben weer even bezig geweest. De DY87 weer geplaatst en de afbuigspoel los gekoppeld. Langzaam deze keer met de variac opgestart. De buizen gingen gloeien en ik kreeg zowaar ruis uit de speaker! Vervolgens heb ik daarna de afbuigspoel weer aangesloten en de tv weer met de variac opgestart. De vermogensweerstand R3 werd letterlijk rood gloeiend en de hoogspanningstrafo werd ook heet en was letterlijk aan het koken en er kwam wat prut uit gebubbeld. Zou er dus sluiting in de trafo zitten? Lijkt me van wel hè.

Handtekening

• Niet toegestaan: nieuw onderwerp te maken.
  • Niet toegestaan: om te antwoorden.
  • Niet toegestaan: voor het bewerken van uw bericht.

JoomCategories

• Categorie: Philips 895X
  • Beschrijving:

Revisie uitgevoerd 20

JoomImages

• IMG_4837
  • Fotograaf: H van 't Kruis
  • Categorie: Philips 735A
  • Downloads: 0
  • Omschrijving: Philips 735A
  • B8X75A-212
  • Fotograaf: H van t Kruis
  • Categorie: Philips B8X75A
  • IMG_20210313_105456
  • Fotograaf: Willy Heesakkers
  • Categorie: Reclame affiches
  • Omschrijving: Dit was een dubbelzijdig uithangbord. Mijn nichtje heeft de andere zijde

JoomTreeview

JoomSearch