header

× Radio's van 1950 tot 1970

Buizen auto radio Philips NX 625 V 06

Lees meer
29 feb 2024 12:26 - 29 feb 2024 12:43 #99138 door Valko67
Hello , eerst mijn Dank om Mij toegestaan te hebben op Jullie Forum , laat me mij introduceren  Ik hou van mooie oude dingen allerhande , en Buizen Radio's , versterkers en dergelijk , oude auto's ook , en heb deze prachtige oude Buizen Radio van Philips in een openbaar verkoop gekocht om in mijn ook juist aangekochte oude Saab 96 te installeren , ik heb het gekocht zonder dat het toestel door de verkoper getest geweest is , ik dacht nou , zelfs in kapote toestand zou hij een mooie deco zijn erin , maar nog better als hij zou werken of hem dan terug tot leven te brengen door hersteling , nu ; ik zelve ken maar heel weinig over de technische vardigheid dat voor elkaar te krijgen , alhoewel ik wel technish aangelijd ben , toen ik hem open deed was ik verbaast over hoe goed deze bewaard is gebleven , als ik goed door heb is dit een model van rond 1952 of zo , maar heb nog veel te willen weten over dit prachtig toestel , ik vermoed dat deze nog een eindversterker moet hebben om te kunnen werken , alhoewel ik zie dat er toch 4 lampen in zitten en dan vraag ik me af of dit geen later model was , met alles erin wat nodig is hem werkend te maken , ik denk dat deze ook de negatieve stroom van 6 volt op de Massa heeft wat normaal van 6 volt dacht ik meestal de positieve stroom op de massa liet gaan , maar jullie zeggen er me meer over , ik dacht ook dat deze mee kwam in de Porsche 356 , soms met de Blaukpunt soms met de Philips 525 of 624 , ik dacht dan ook mieschien kan ik als hij werkend is om hem dan gewoon te versterken met een Transistor versterker , maar er steekt een stekker waarbij een 8-tal contact pinen zijn plus een die waarschijnlijk voor de massa zijn  , maar hoe weet ik nu waarvoor iedere pin wat bediend ? das mij een vraag , ik wil ook geen verkeerde handelingen doen dat ik de boel zou kunnen erdoor verpesten , dus van daar vraag ik jullie hulp vandaag om er wijzer uit te geraken , en dank jik ullie allemaal hiervoor , er kunnen zeker nog foto's volgen  , nog bedankt mensen 

Handtekening
Laatst bewerkt 29 feb 2024 12:43 door Valko67.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29 feb 2024 12:50 - 29 feb 2024 12:50 #99139 door Cees PA1DBA
Hoi Valko, Welkom,
Hierbij een documentatie van een gelijkwaardig toestel.
Nu opzoek naar de trilleromvormer/eindtrap, je hebt nu eigenlijk een tuner zonder voeding.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:
Laatst bewerkt 29 feb 2024 12:50 door Cees PA1DBA.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Valko67

Lees meer
01 mrt 2024 20:20 #99154 door Valko67
Hey Cees PA1DBA , Dank voor Uw antwoord ; Ja dat had ik gedacht :D , en ik las er wel iets over , en dat deze voedingen niet eenvoudig te vinden zouden zijn , Jammer ; dit zou wel leuk zijn geweest deze op de eene of andere manier in werking terug te brengen , ik dacht eerst nog , als er een mogelijkheid zou zijn hem via een transistor versterker te laten werken , maar als ik reeds die 8 pinnen steker zie , lijkt me dit een moeilijke opgave te worden voor me er wijs uit te geraken , wat denkt U Cees PA1DBA , is dit te vergeefs of zit er een kans in dit werkend te krijgen op alternatieve wijzen , nog heel bedankt voor jou antwoord , fijne avond nog , Valko67

Handtekening

Lees meer
01 mrt 2024 20:33 #99155 door Valko67
en bedankt voor deze documentatie ook , al is dit bijna chinees voor mij , ik denk dat hij als versiering zal verder moeten gaan , ik zou er zeker wel bereid zijn er nog wat geld tegenaan te gooien om hem werkend zien te krijgen , maar zelve zal ik daar moeilijk toe geraken , in ieder geval , fijn van U en de info info en voor jou antwoord tot mij toe , fijne avond nog , groetjes , Valko67

Handtekening

Lees meer
01 mrt 2024 20:41 #99156 door Valko67
en zie nu pass dat het 624 moest zijn in plaats van 625 die ik screef als titel , maar dat zullen jullie wel door gehad hebben denk ik ;-)

Handtekening

Lees meer
01 mrt 2024 20:56 #99157 door Valko67
ik had de documentatie gevonden gisteren , maar lijk idem te zijn met wat U me hebt gezonden , mieschien zijn jullie er iets mee , zo dacht ik het jullie te gaan Uploaden , Nog een fijne Avond aan iedereen en mijn Beste groet Nog , Valko67 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Handtekening
Bijlagen:

• Niet toegestaan: nieuw onderwerp te maken.
  • Niet toegestaan: om te antwoorden.
  • Niet toegestaan: voor het bewerken van uw bericht.

JoomCategories

• Categorie: Siemens
  • Beschrijving:

Siemens radio's en toebehoren

• Categorie: Philips 895X
  • Beschrijving:

Revisie uitgevoerd 20

JoomImages

• B6X72A-32revisie
  • Fotograaf: Geen Data
  • Categorie: Philips B6X72A
  • Downloads: 0
  • Omschrijving: Revisie van een B6X72A
  • Grundig 3068_16
  • Fotograaf: Geen Data
  • Categorie: REPARATIE FOTOS
  • Downloads: 25
  • Omschrijving: Revisie Grundig 3068
  • IMG_2467
  • Fotograaf: Henk. van 't Kruis
  • Categorie: Philips BX724A
  • Downloads: 0
  • Omschrijving: Philips BX624A, krachtig toestel met bijzonderheid de bruine druktoetsen.

JoomTreeview

JoomSearch