Bandrecorders
positie rubbertjes koppeling Philips N4307
18 juni 2024 13:53 #99653
door Roco
positie rubbertjes koppeling Philips N4307 werd gestart door Roco
Hallo
Ik ben bezig met herstel van de N4307. Maar ik zit met een probleem.In principe werkt alles weer, maar......
ik heb alle droprubbertjes van de schotelkoppelingen moeten wegvegen en ik heb nieuwe rubbertjes gemonteerd.
Alleen was mij niet geheel duidelijk hoe.
Want in de schotel kunnen de 4 rubbertjes op 2 verschillende posities worden gemonteerd.
Volgens mij heb ik ze allemaal geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde....
alles werkt, behalve normaal afspelen. De rechter schotel draait geen millimeter. de rem is er wel af. Maar de schotel wil niet draaien.
Kan/moet ik er van uit gaan dat ik de 4 rubbertjes van de koppelingen niet goed heb gemonteerd?
Of is er iets anders aan de hand.
Ik kan er niets over vinden, dus wie kan helpen.
Wie weet hoe je de rubbertjes in de schotels moet monteren, en dan vwb de linkerschotel en de rechterschotel.
tenzij daar geen verschil in zit.
ik hoor het graag.
vr groet, Ronald
Ik ben bezig met herstel van de N4307. Maar ik zit met een probleem.In principe werkt alles weer, maar......
ik heb alle droprubbertjes van de schotelkoppelingen moeten wegvegen en ik heb nieuwe rubbertjes gemonteerd.
Alleen was mij niet geheel duidelijk hoe.
Want in de schotel kunnen de 4 rubbertjes op 2 verschillende posities worden gemonteerd.
Volgens mij heb ik ze allemaal geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde....
alles werkt, behalve normaal afspelen. De rechter schotel draait geen millimeter. de rem is er wel af. Maar de schotel wil niet draaien.
Kan/moet ik er van uit gaan dat ik de 4 rubbertjes van de koppelingen niet goed heb gemonteerd?
Of is er iets anders aan de hand.
Ik kan er niets over vinden, dus wie kan helpen.
Wie weet hoe je de rubbertjes in de schotels moet monteren, en dan vwb de linkerschotel en de rechterschotel.
tenzij daar geen verschil in zit.
ik hoor het graag.
vr groet, Ronald
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder
Lees meer
18 juni 2024 17:38 #99657
door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic positie rubbertjes koppeling Philips N4307
Bijlagen:
18 juni 2024 18:50 #99658
door Roco
Beantwoord door Roco in topic positie rubbertjes koppeling Philips N4307
Dank je wel Cees voor de snelle reactie.
Deze tekeningen heb ik ook in de service manual, maar daar laten
ze dus niet het geheim van de smit zien.
De onderkant van schijf 54 bevat nl twee mogelijkheden om de rubbers te bevestigen en ze laten niet zien hoe je de rubbers daar moet plaatsen, voor zowel links als rechts.
En daar draait alles om.
maar bedankt voor het meedenken!
met vr groet
Ronald
Deze tekeningen heb ik ook in de service manual, maar daar laten
ze dus niet het geheim van de smit zien.
De onderkant van schijf 54 bevat nl twee mogelijkheden om de rubbers te bevestigen en ze laten niet zien hoe je de rubbers daar moet plaatsen, voor zowel links als rechts.
En daar draait alles om.
maar bedankt voor het meedenken!
met vr groet
Ronald
Minder
Lees meer
18 juni 2024 22:02 #99662
door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic positie rubbertjes koppeling Philips N4307
Ik dacht hier toch duidelijk te zien wat de form van de rubbers zijn en welke kant ze opwijzen.
Duidelijk links en rechts tegengesteld.
Helaas ben ik in deze geen ervaringsdeskundige.
Duidelijk links en rechts tegengesteld.
Helaas ben ik in deze geen ervaringsdeskundige.
19 juni 2024 18:10 - 19 juni 2024 18:12 #99665
door Roco
Beantwoord door Roco in topic positie rubbertjes koppeling Philips N4307
Ik ben er uit. Van een engelse site nog wat info gehaald en daar zat goede info bij maar ook onzin. Aan de binnenkant van de schotels zit vilt en het maakt niet uit of het bruin of wit is. Daar was ook al verwarring over. Maar de donormachine en mijn nu goede hebben schotels met alleen maar witte ringen van vilt.
Dat de rubbers van de koppeling recht tegen het binnenschotje aan moeten zitten is ook onzin. lekker gebogen is prima. Wel is belangrijk aan welke kant van het schotje de rubbers zitten.
Toen ik alles goed had, deed de machine het prima, behalve met tape,,,,,,,,,
"Play" functioneerde nog steeds niet. maar vandaag was ik helder en was het niet midden in de nacht en ik zag dat het aandrukviltje bij de capstan bewoog. De schroef zat net iets te los, waardoor het geheel bij "play"met een uitstekend stukje blik tegen de aandrijfrol duwde en zo alles blokkeerde. Unit rechtzetten, schroef knoertvast zetten en verzegelen en het beestje doet het perfect.
Hierbij wat info via foto's.
Dat de rubbers van de koppeling recht tegen het binnenschotje aan moeten zitten is ook onzin. lekker gebogen is prima. Wel is belangrijk aan welke kant van het schotje de rubbers zitten.
Toen ik alles goed had, deed de machine het prima, behalve met tape,,,,,,,,,
"Play" functioneerde nog steeds niet. maar vandaag was ik helder en was het niet midden in de nacht en ik zag dat het aandrukviltje bij de capstan bewoog. De schroef zat net iets te los, waardoor het geheel bij "play"met een uitstekend stukje blik tegen de aandrijfrol duwde en zo alles blokkeerde. Unit rechtzetten, schroef knoertvast zetten en verzegelen en het beestje doet het perfect.
Hierbij wat info via foto's.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 19 juni 2024 18:12 door Roco.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: adminhenk, Cees PA1DBA
19 juni 2024 20:04 #99670
door adminhenk
Henk van 't Kruis
Beantwoord door adminhenk in topic positie rubbertjes koppeling Philips N4307
Mooie bijdrage met foto's en uitleg, daar houden we van.
Henk van 't Kruis
Forum toegang
- Niet toegestaan: nieuw onderwerp te maken.
- Niet toegestaan: om te antwoorden.
- Niet toegestaan: voor het bewerken van uw bericht.