HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Revisie plan AG9007.
03 okt 2013 00:56 - 03 okt 2013 01:02 #36840
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Revisie plan AG9007.
Ah, ik zie nu dat ik je berichtje verkeerd gelezen had. In principe zou je papier-in-olie of papier tegenwoordig afhankelijk van de toepassing vervangen door MKT (mosterd) of MKP. Bij koppelcondensatoren heb je geen hoge spanningen en ook geen rare impulsbelastingen. Dan zou je met 400V mosterd's klaar moeten zijn.
Laatst bewerkt 03 okt 2013 01:02 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 okt 2013 22:58 #36839
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Revisie plan AG9007.
Maarten.
De originele C's waren paper in oil (PIO) condensatoren ik meen me te herinneren 350V.
Mvg.
Bert.
De originele C's waren paper in oil (PIO) condensatoren ik meen me te herinneren 350V.
Mvg.
Bert.
Mvg.
Bert
02 okt 2013 22:21 - 02 okt 2013 22:22 #36836
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Revisie plan AG9007.
Voor de volledigheid: In die jaren gebruikte Philips consequent papiercondensatoren op plaatsen waar een mosterd een te lage werkspanning of een te lage impulsvastheid had. Mosterds hoef je dus nooit preventief te vervangen als ze niet stuk zijn.
P.S. Weet iemand de samenstelling en fabrikant van die db's? Ze zijn ruimschoots in omloop.
P.S. Weet iemand de samenstelling en fabrikant van die db's? Ze zijn ruimschoots in omloop.
Laatst bewerkt 02 okt 2013 22:22 door maarten.
02 okt 2013 11:38 #36809
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Peter.
Ik zal zo dadelijk je PM beantwoorden.
Bert.
Ik zal zo dadelijk je PM beantwoorden.
Bert.
Mvg.
Bert
02 okt 2013 11:29 #36808
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Revisie plan AG9007.
Beste Bert,
Als het koppelcondensatoren zijn kun je rustig de 400 V. typen gebruiken. Er komen geen spanningen voor hoger dan 300 V.
Wie heeft dat jou verteld dat je condensatoren met een hogere spanning moet gebruiken?
Die andere condensatoren zijn gewoon bagger. Niet gebruiken dus.
Groeten,
Peter
Als het koppelcondensatoren zijn kun je rustig de 400 V. typen gebruiken. Er komen geen spanningen voor hoger dan 300 V.
Wie heeft dat jou verteld dat je condensatoren met een hogere spanning moet gebruiken?
Die andere condensatoren zijn gewoon bagger. Niet gebruiken dus.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
02 okt 2013 10:10 - 02 okt 2013 10:20 #36807
door Bert Kn
Mvg.
Bert
@ Peter.
Hoi Peter in eerste instantie had ik twee 400V mosterd C's geplaatst.
Mij werd geadviseerd C's die een hogere spanning kunnen hebben te plaatsen vandaar dat ik ze gewisseld heb.
Als er met die 400V mosterd C's qua spanning niets mis is zet ik ze terug graag je mening.
@ Huub.
Hoi Huub.
Om te beginnen heb je kunnen lezen dat de 'finishing touch' het plaatsen van de gelijkrichters in de selenium behuizing nog gaat gebeuren.
De plus komt bij lange na niet bij de draad klem.
De reden van vervanging had ik al aangegeven.
Wel valt me op dat je nogal kritisch naar anderen bent en dat mag echter van jouw kunnen qua revisie heb ik nog nooit wat gezien misschien kan ik er nog wat van leren
.
Hoi Peter in eerste instantie had ik twee 400V mosterd C's geplaatst.
Mij werd geadviseerd C's die een hogere spanning kunnen hebben te plaatsen vandaar dat ik ze gewisseld heb.
Als er met die 400V mosterd C's qua spanning niets mis is zet ik ze terug graag je mening.
@ Huub.
Hoi Huub.
Om te beginnen heb je kunnen lezen dat de 'finishing touch' het plaatsen van de gelijkrichters in de selenium behuizing nog gaat gebeuren.
De plus komt bij lange na niet bij de draad klem.
De reden van vervanging had ik al aangegeven.
Wel valt me op dat je nogal kritisch naar anderen bent en dat mag echter van jouw kunnen qua revisie heb ik nog nooit wat gezien misschien kan ik er nog wat van leren
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 okt 2013 10:20 door Bert Kn.