Radio's van 1950 tot 1970
Philips_F9X38A
23 nov 2014 13:31 #48245
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips_F9X38A
Lijkt me een prima oplossing.
Als je mij in de stookkosten tegemoet komt mag die winter er komen bigfun
Als je mij in de stookkosten tegemoet komt mag die winter er komen bigfun
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
23 nov 2014 12:48 - 23 nov 2014 12:48 #48243
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips_F9X38A
Handige Max dus,
volgens mij moet dit werken. Ja, en wat die winter betreft, weet ik het nog niet,
volgens mij moet dit werken. Ja, en wat die winter betreft, weet ik het nog niet,
Laatst bewerkt 23 nov 2014 12:48 door hkruis.
23 nov 2014 11:55 - 23 nov 2014 13:24 #48242
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Philips_F9X38A
Nu het meubel weer naar volle tevredenheid werkt is het zaak dat ook zo te houden tot in de verre toekomst.
Daarvoor moet wel de (waarschijnlijke) oorzaak van de storingen aangepakt worden: de condensvorming in het chassis tgv de koude buitenmuur.
Vele goedbedoelde oplossingen en tips werden aangedragen. Dank daarvoor.
Echter bijv. een komplete lambrisering, een raamwerk met Isover tegen de muur, piepschuimen platen of zelfs het meubel 50 cm van de muur plaatsen vielen hier in slechte aarde. Enigszins terecht wel. En voor verplaatsen is geen beschikbare ruimte.
Toch moet er iets isolerend tegen de muur wat a: niet teveel opvalt en b: ook qua kosten te overzien is.
Welnu, een rondje Gamma leverde de volgende inspiratie op:
-12 mm mdf
-Enkelzijdig warmtereflecterende folie
Schuin geplaatst tegen de muur valt het nauwelijks op, zeker met geopende klep.
Nu maar de komende jaren afwachten.
Stilletjes hoop ik op een herhaling van de winter van 1963: lang en zeer koud.
Daarvoor moet wel de (waarschijnlijke) oorzaak van de storingen aangepakt worden: de condensvorming in het chassis tgv de koude buitenmuur.
Vele goedbedoelde oplossingen en tips werden aangedragen. Dank daarvoor.
Echter bijv. een komplete lambrisering, een raamwerk met Isover tegen de muur, piepschuimen platen of zelfs het meubel 50 cm van de muur plaatsen vielen hier in slechte aarde. Enigszins terecht wel. En voor verplaatsen is geen beschikbare ruimte.
Toch moet er iets isolerend tegen de muur wat a: niet teveel opvalt en b: ook qua kosten te overzien is.
Welnu, een rondje Gamma leverde de volgende inspiratie op:
-12 mm mdf
-Enkelzijdig warmtereflecterende folie
Schuin geplaatst tegen de muur valt het nauwelijks op, zeker met geopende klep.
Nu maar de komende jaren afwachten.
Stilletjes hoop ik op een herhaling van de winter van 1963: lang en zeer koud.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 23 nov 2014 13:24 door NGG.
24 okt 2014 21:46 - 24 okt 2014 21:52 #47492
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips_F9X38A
Peter,
En daar gaat het om.
Toen ik als niets wetende puber met de hobby begon was ik al blij dat ik er geluid uit kon krijgen.
Inmiddels is dat in de loop der jaren wel veranderd.
En daar gaat het om.
Toen ik als niets wetende puber met de hobby begon was ik al blij dat ik er geluid uit kon krijgen.
Inmiddels is dat in de loop der jaren wel veranderd.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 okt 2014 21:52 door Bert Kn.
24 okt 2014 20:38 #47489
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips_F9X38A
Zoals je hebt kunnen lezen Cees, de eigenaar is dik tevreden.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
24 okt 2014 17:35 #47475
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips_F9X38A
Tsja, men, de Hi Fi puristen, beweren dat ook de soort elco's, merk en type veel invloed op de weergave
kunnen hebben. Zouden in bepaalde gevallen wellicht detailverschillen hoorbaar kunnen zijn.
En dan:Is het ook een kwestie van persoonlijke smaak, zoals men het geluid persoonlijk horen wil.
En afhankelijk daarvan bepaald men dan wat voor elco('s) men toepast.Door dat uit te proberen.
Zie ook de site van de bekende buizen versterker bouwer Triode Dick. Even Googlen.
Men past in bepaalde gevallen heel oude papier blok C's en ook wel z.g motorrun motor start C's toe.
Het lijkt mij persoonlijk, dat de versterker door Peter goed is gereviseerd en beter, zo als hij zelf
hoort is gaan klinken.
En als die versterker daardoor echt goed hoorbaar en naar volle tevredenheid goed klinkt, wat zou je er
dan nog aan gaan veranderen? Ergens is er een eind. Goed is goed, laten zo, het werk is af. Punt...
Vr gr Cees.
kunnen hebben. Zouden in bepaalde gevallen wellicht detailverschillen hoorbaar kunnen zijn.
En dan:Is het ook een kwestie van persoonlijke smaak, zoals men het geluid persoonlijk horen wil.
En afhankelijk daarvan bepaald men dan wat voor elco('s) men toepast.Door dat uit te proberen.
Zie ook de site van de bekende buizen versterker bouwer Triode Dick. Even Googlen.
Men past in bepaalde gevallen heel oude papier blok C's en ook wel z.g motorrun motor start C's toe.
Het lijkt mij persoonlijk, dat de versterker door Peter goed is gereviseerd en beter, zo als hij zelf
hoort is gaan klinken.
En als die versterker daardoor echt goed hoorbaar en naar volle tevredenheid goed klinkt, wat zou je er
dan nog aan gaan veranderen? Ergens is er een eind. Goed is goed, laten zo, het werk is af. Punt...
Vr gr Cees.